مجله سلامت دکترنکست

آموزش متخصصان پزشکی در زمینه هوش مصنوعی

فهرست مطالب

پذیرش موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی (AI) در تصویربرداری پزشکی مستلزم آن است که متخصصان پزشکی اصول و تکنیک‌های اساسی را درک کنند. با این حال، پیشنهادات آموزشی متناسب با نیاز متخصصان پزشکی کمیاب است. برای پر کردن این شکاف، دوره آموزشی “هوش مصنوعی برای پزشکان: تصویربرداری پزشکی” را ایجاد کردیم. تجزیه و تحلیل نظرات شرکت‌کنندگان در مورد هوش مصنوعی و مهارت‌های خود در مقیاس پنج درجه‌ای لیکرت قبل و بعد از دوره انجام شد. نگرش شرکت‌کنندگان نسبت به هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی قبل و بعد از دوره بسیار خوش‌بینانه بود.

با این حال، دانش عمیق‌تر از هوش مصنوعی و فرآیند اعتبارسنجی و به کارگیری آن منجر به خوش‌بینی بسیار کمتری با در نظر گرفتن مزایای قابل درک بیمار از طریق هوش مصنوعی شد. رتبه‌بندی مهارت‌های خود ارزیابی پس از دوره به طور قابل توجهی بهبود یافت. همچنین قدردانی از محتوای دوره بسیار مثبت بود. با این حال، ما یک نرخ قابل توجه ترک تحصیل را مشاهده کردیم که بیشتر به کمبود وقت متخصصان پزشکی نسبت داده می‌شود. تقاضای زیادی برای پیشنهادات آموزشی در مورد هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی در میان متخصصان پزشکی وجود دارد. همچنین آموزش بهتر ممکن است منجر به درک واقعی‌تر به بهره‌گیری بالینی شود. با این حال، محدودیت‌های زمانی تحمیل شده توسط یک برنامه بالینی شلوغ باید برای آموزش موفق متخصصان پزشکی در نظر گرفته شود.

معرفی

هوش مصنوعی (AI) به یکی از موضوعات غالب در تحقیقات پزشکی تبدیل شده است. به ویژه در پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های تصویربرداری پزشکی. این توسط تعداد فزاینده‌ای از مطالعات تحقیقاتی در مورد هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی و شرکت‌های نوپا و تاسیس شده مختلفی که وارد بازار تصویربرداری پزشکی می‌شوند، مستند شده است. با این حال، پذیرش بالینی الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تصویربرداری پزشکی به دلایل مختلفی عقب مانده است. از جمله عدم تأیید بالینی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بارهای نظارتی، تردید بیماران در پذیرش هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌های بالینی فردی و عدم بازپرداخت رضایت‌بخش برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی.

دلیل مهم دیگر ممکن است کمبود برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای متخصصان پزشکی در زمینه هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی باشد. خود این موضوع ممکن است منجر به تردید در استفاده از ابزارهای الگوریتمی جدید در عمل بالینی شود. اخیراً برخی از برنامه‌های آموزشی برای دستیاران در برنامه درسی رسمی رادیولوژی اجرا شده است. با این حال، برنامه‌های آموزشی که برای مخاطبان وسیع‌تری از متخصصان پزشکی که با داده‌های تصویربرداری پزشکی کار می‌کنند، مانند چشم‌پزشکان یا پاتولوژیست‌ها، بسیار نادر هستند.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، ما دریافتیم که پیشنهادات آموزشی در مورد هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی توسط متخصصان پزشکی بسیار خوب مورد توجه قرار گرفت. این امر منجر به بهبود مهارت‌ها (تا حدی) و درک کمتر خوش‌بینانه از هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی شد. به نظر ما، این همچنین نشان داد که آموزش متخصصان پزشکی در زمینه هوش مصنوعی امکان‌پذیر است. همچنین ممکن است به طور بالقوه به اجرای موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی در عمل بالینی کمک کند. با این حال، محدودیت زمانی متخصصان پزشکی ممکن است مانع از اتمام موفقیت‌آمیز دوره شود. تلاش‌های آتی باید به دنبال تعریف واضح اهداف یادگیری برای متخصصان پزشکی باشد. همچنین در حالت ایده‌آل می‌تواند برای هماهنگ کردن برنامه‌های درسی ادغام شده در دانشکده‌های پزشکی و/یا برنامه‌های دستیاری باشد.

برای مطالعه متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه بفرمایید:

PubMed-AI for Doctors—A Course to Educate Medical Professionals in Artificial Intelligence for Medical Imaging

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام  تلگرام  لینکدین  آپارات  توییتر  فیسبوک  یوتیوب

اشتراک‌گذاری مطلب:

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *