مجله سلامت دکترنکست

رابطه تعداد قدم‌ها در روز با مرگ و میر در میانسالان

قدم‌ها در روز و مرگ و میر

فهرست مطالب

مقدمه

تعداد قدم‌ها در روز، معیار مهمی برای ترویج فعالیت بدنی در جامعه است. بدین منظور، درک ارتباط تعداد قدم‌ها با تاثیر بالینی‌ آن‌ها، از جمله رابطه تعداد قدم‌ها در روز با مرگ و میر بسیار مهم است. در این راستا، یک مقاله با هدف برآورد ارتباط تعداد قدم‌های روزانه با مرگ و میر زودرس (۴۱-۶۵ سال) در افراد سیاه و سفید پوست انجام شد.

فعالیت بدنی منظم یکی از مهم‌ترین رفتارهایی است که افراد می‌توانند برای بهبود یا حفظ سلامتی خود انجام دهند. فعال بودن از نظر فیزیکی برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و چندین سرطان ضروری است. وجود دستگاه‌های اندازه‌گیری کننده فعالیت بدنی و سهولت استفاده از آن‌ها، فرصتی را برای بررسی تعداد قدم‌ها در روز در جمعیت بالا فراهم کرده است.

طراحی، تنظیم و مشارکت کنندگان مطالعه

این مطالعه کوهورت آینده‌نگر، بخشی از یک مطالعه توسعه خطر عروق کرونر در بزرگسالان جوان (CARDIA) بود. افراد شرکت کننده ۳۸ تا ۵۰ سال داشتند و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ از شتاب‌سنج استفاده می‌کردند. شرکت‌کنندگان به طور میانگین ۱۰/۸ سال مورد پیگیری قرار گرفتند. داده‌ها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ مورد تجزیه و تحلیل واقع شدند. تعداد قدم‌های روزانه در سه گروه طبقه بندی شد: کم (<۷۰۰۰ قدم در روز)، متوسط ​​(۷۰۰۰-۹۹۹۹ قدم در روز) و زیاد (۱۰۰۰۰ قدم در روز).

نتایج

در مجموع ۲۱۱۰ شرکت‌کننده در مطالعه CARDIA شرکت کردند. میانگین سنی ۴۵/۲ سال، ۵۷/۱ ٪ زن، ۴۲/۱ ٪ سیاه پوست و میانه قدم در روز ۹۱۴۶ بود. در طول فالو آپ ۷۲ شرکت کننده فوت کردند.

با استفاده از مدل‌های آماری این نتیجه به دست آمد که میزان ریسک مرگ و میر در گروه‌ها با قدم‌های متوسط (HR ۰/۲۸) و زیاد (HR ۰/۴۵) در مقایسه با شرکت‌کنندگان در گروه تعداد قدم پایین، به طور قابل توجهی پایین‌تر بود. در سیاه پوستان (HR ۰/۳۰) و سفید پوستان (HR ۰/۳۷) نیز این نتیجه تکرار شد. همین نتیجه در زنان (HR ۰/۲۸) و مردان (HR ۰/۴۲) نیز برقرار بود. هیچ ارتباط معناداری بین شدت قدم‌ها در روز با خطر مرگ و میر وجود نداشت.

نتیجه گیری

این مطالعه کوهورت نشان داد که در میان مردان و زنان سیاه و سفید پوست در اواسط بزرگسالی، شرکت کنندگانی که تقریباً ۷۰۰۰ قدم در روز (یا بیشتر) برداشته‌اند، در مقایسه با سایرین، میزان مرگ و میر کمتری را تجربه کرده‌اند. هیچ ارتباطی بین شدت قدم زدن با مرگ و میر وجود نداشت. تشویق افزایش تعداد قدم/روز در افراد کم فعالیت می‌تواند با کاهش خطر مرگ و میر همراه شود.

متن کامل مقاله را از لینک زیر بخوانید:

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2783711

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام  تلگرام  لینکدین  آپارات  توییتر  فیسبوک  یوتیوب

 

اشتراک‌گذاری مطلب:

نظر شما برای ما ارزشمند است! افکارتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *