مجله سلامت دکترنکست

عفونت کرونا حین جراحی شکستگی‌ پروگزیمال فمور

عفونت کرونا حین جراحی شکستگی‌ پروگزیمال فمور

فهرست مطالب

مرگ و میر بالا بر اثر ابتلا به کرونا حین جراحی

مطالعات میزان بالایی از مرگ و میر را در افراد مبتلا به شکستگی پروگزیمال فمور که به کرونا مبتلا شده‌اند، نشان می‌دهد. اما داده‌های منتشر شده محدودی در مورد عوامل مؤثر بر این موضوع وجود دارد. هدف این مطالعه گزارش مرگ و میر 30 روزه از عفونت حین عمل در بیماران با شکستگی‌ پروگزیمال فمور و همچنین بررسی عوامل موثر بر مرگ و میر در یک تحلیل چندمتغیره است.

گسترش سریع COVID-19 در سراسر جهان، تأثیر شدیدی بر جمعیت مسن و ضعیف داشته است. شکستگی پروگزیمال فمور یک رویداد حیاتی در افراد مسن و ضعیف است که با وجود مداخلات پزشکی و جراحی، میزان مرگ و میر بالایی دارد. از سال 2007، بهبود مستمری در مرگ و میر پس از شکستگی پروگزیمال استخوان فمور مشاهده شده است. به طوری که در سال 2018، 6.1 درصد از بیماران طی 30 روز پس از آسیب در بریتانیا جان خود را از دست دادند. با این حال، ظهور COVID-19 یک خطر جدید و نامشخص برای این گروه به ویژه آسیب‌پذیر است.

شکستگی‌های پروگزیمال فمور نشان‌دهنده یک بار بین‌المللی بزرگ با بروز بین 43 تا 920 مورد در هر 100000 نفر جمعیت است. از آن‌جایی که اکثر شکستگی‌های پروگزیمال فمور در نتیجه افتادن در خانه اتفاق می‌افتد، افراد با وجود محدودیت‌های اجتماعی همچنان با این آسیب مواجه هستند. این بیماران به طور معمول دارای چندین بیماری همراه بوده و ضعف در آن‌ها شایع است. در نتیجه، به ویژه در برابر عوارض ریوی آسیب‌پذیر هستند. به طور گسترده پذیرفته شده است که بیماران مسن با بیماری‌های همراه، در معرض خطر بالاتر بیماری و مرگ و میر ناشی از کووید-19 هستند.

مطلع کردن جامعه جهانی از اهمیت ایمنی در جراحی

پزشکان برای پاسخ‌گویی به این بیماری همه‌گیر با سازمان‌دهی مجدد خدمات، سریع عمل کرده‌اند. در پاسخ به این امر، گروه مشترک COVIDSurg یک مجموعه داده بین‌المللی با حجم زیاد را جمع‌آوری کرده است تا جامعه جهانی را از ایمنی جراحی در بیماران مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 حین عمل مطلع سازد. گزارش اول، مرگ و میر 30 روزه را 23.8٪ در بین بیماران تحت هر نوع جراحی نشان داده است. داده‌های منتشر شده تاکنون میزان مرگ و میر بالایی را در گروه کوچکی از بیماران مبتلا به شکستگی‌های پروگزیمال فمور برای عفونت SARS-CoV-2 نشان داده‌اند. با این حال، تعداد کمی از گزارش‌ها دارای حجم نمونه کافی برای کشف عوامل موثر بر نتیجه هستند. علاوه بر این، داده‌های در مقیاس بزرگ برای بررسی متغیرهای قبل و حین جراحی که بر نتایج تأثیر می‌گذارند، مورد نیاز است.

طبق نتایج، بیمارانی که به دلیل شکستگی پروگزیمال فمور با عفونت حین عمل SARS-CoV-2 تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، میزان مرگ و میر بالایی دارند. این مطالعه از رویکرد ارائه مراقبت‌های پزشکی و بیهوشی به این بیماران و بهینه‌سازی پزشکی حمایت می‌کند. جلوگیری از انتقال COVID-19 در محیط بیمارستان ضروری است. مشاوره دقیق قبل از عمل برای کسانی که دچار شکستگی پروگزیمال فمور و SARS-CoV-2 هستند مورد نیاز است، به ویژه آن‌هایی که در گروه های پرخطر قرار دارند.

NCBI-Outcomes after perioperative SARS-CoV-2 infection in patients with proximal femoral fractures: an international cohort study

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام  تلگرام  لینکدین  آپارات  توییتر  فیسبوک  یوتیوب

اشتراک‌گذاری مطلب:

نظر شما برای ما ارزشمند است! افکارتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *