مجله سلامت دکترنکست

تجویز شبه مخدر برای کنترل دردهای مزمن

لرزش دست

فهرست مطالب

تیم‌های مراقبت‌ سلامت و تامین کنندگان کسانی که برای درد مزمن، شبه مخدر‌ها را تجویز، تقسیم یا توزیع می‌کنند، باید چالش‌های تجویز شبه مخدر‌ در نیاز به کنترل کافی درد در دردهای مزمن را درک کرده و برای ارائه بهترین نتایج درمانی بیمار باید از انحراف و سوء مصرف دارو جلوگیری کرد. این فعالیت بهترین تمرین‌ها را در ارزیابی و مدیریت درمان درد با مواد شبه مخدر در درد مزمن و نقش تیم مراقبت‌ سلامت و تامین کنندگان در مدیریت بیماران نیازمند به مواد شبه مخدر برای دردهای مزمن و در عین حال اجتناب از سوء استفاده یا انحراف آن‌ها نشان می‌دهد.

میزان مصرف شبه مخدر

استفاده و سوء استفاده مواد شبه مخدر برای دردهای حاد و مزمن یک مشکل مهم در ایالات متحده و ویرجینیای غربی است. میزان بیش از حد مصرف مواد شبه مخدر غیرقانونی در ایالات متحده به شدت افزایش یافته است. ویرجینیای غربی مرکز این افزایش مصرف بوده است که بالاترین میزان بیش از حد مصرف 41.5 مرگ به ازای هر 100000 نفر در بین 33091 مرگ در سال 2015 بوده است.

درد مزمن

بیش از یک چهارم شهروندان ایالات متحده از درد مزمن رنج می‌برند. این یکی از شایع‌ترین شکایاتی است که در کلینیک سرپایی و بخش اورژانس مشاهده می‌شود. عدم مدیریت مناسب درد حاد و مزمن و همچنین عارضه احتمالی وابستگی به مواد شبه‌مخدر مربوط به درمان، می‌توانند منجر به عوارض و مرگ و میر قابل توجهی شوند. از هر پنج شکایت بیمار در کلینیک سرپایی یک مورد مربوط به درد است. به طوری که بیش از نیمی از بیماران برای یک شکایت درد به پزشک مراجعه می کنند.

بسیار مهم است که تامین کنندگان بر مدیریت بیماران مبتلا به درد مزمن تسلط کافی داشته باشند. ایالات متحده به عنوان یک کشور، سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای هزینه‌های مراقبت‌های سلامت مربوط به مدیریت درد و وابستگی به مواد شبه مخدر هزینه می‌کند. هزینه‌های مربوط به درد بیش از هزینه‌های سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی است. نحوه مدیریت درد مزمن بیمار می‌تواند تأثیرات عمیق و طولانی مدت بر کیفیت زندگی بیمار داشته باشد.

درمان دردهای مزمن

متخصصان مراقبت‌های سلامت که بیماران مبتلا به درد مزمن را درمان می‌کنند باید بهترین شیوه‌ها در تجویز مواد شبه‌مخدر، رویکردهای ارزیابی درد، روش‌های مدیریت درد و استفاده مناسب از مواد شبه مخدر برای کنترل درد را درک کنند. رویکردهای دارویی و غیردارویی باید ارزیابی شوند. بیمارانی کاندید درمان با مواد اپوییدی هستند که تحت درمان غیر اپوییدی برای درد متوسط تا شدید مزمن بوده ولی این مواد تاثیر تسکینی کافی را نداشته‌اند. درمان اولیه باید یک درمان آزمایشی باشد، نه یک دوره درمان قطعی. CDC دستورالعمل به روز شده‌ای را در مورد تجویز مواد شبه مخدر برای درد مزمن صادر کرده است. این دستورالعمل‌ها به زمان شروع یا ادامه مصرف مواد شبه مخدر برای درد مزمن اشاره می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه فرمایید:

Pubmed-West Virginia Opioid Prescribing For Chronic Pain While Avoiding Drug Diversion

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام  تلگرام  لینکدین  آپارات  توییتر  فیسبوک  یوتیوب

اشتراک‌گذاری مطلب:

نظر شما برای ما ارزشمند است! افکارتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *