مجله سلامت دکترنکست

آموزش ثبت‌نام در سامانه تامین‌ اجتماعی

فهرست مطالب

چگونه در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام کنیم؟

برای ثبت نام، بهتر است از مرورگر‌های کروم یا فایِرفاکس، روی لپ‌تاپ، کامپیوتر یا تبلت استفاده کنید، چون سامانه تامین اجتماعی روی موبایل کاربری مناسبی ندارد و بعضی از قسمت‌ها به راحتی قابل مشاهده نیستند. با این‌حال اگر می‌خواهید ثبت‌نام را با موبایل انجام دهید، گزینه‌ی صفحه نمایش را روی «Desktop mode» قرار دهید تا تسلط بیشتری رو صفحه داشته باشید.

لطفا ابتدا به آدرس «ep.tamin.ir» مراجعه کرده و روی گزینه «ثبت نام پزشکان» کلیک کنید.

نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخِ تولد، جنسیت، آدرسِ ایمیل و تلفنِ همراه خود را وارد نمائید. شماره موبایل شما، باید حتما با کدِ ملی مطابقت داشته باشد. در صورت عدم انطباق، امکان ادامه ثبت‌نام وجود نخواهد داشت. 

در صورت انطباق شماره تلفن همراه و کد ملی، به شما پیام «مالکیت بر شماره موبایل شما احراز شد» نشان داده می‌شود. با تأیید این مرحله، شما به صفحه «ورود اطلاعات تحصیلی» منتقل می‌شوید. لطفا در این صفحه، اطلاعات تحصیلی و کاری خود شامل نوع فعالیت (پزشک، دندان‌پزشک، ماما و…) و محل فعالیت را مشخص کنید و سپس اطلاعات وارد شده را ثبت و تائید کنید. 

در مرحله بعد، باید برای پنل شخصی خود یک کلمه‌ی عبور انتخاب کنید. کلمه‌ عبور باید حتماً شامل یک حرف بزرگ و یک حرف کوچکِ انگلیسی باشد. به خاطر داشته باشید، اعدادی که برای کلمه عبور در نظر گرفته می‌شود نباید حاوی اعداد شماره موبایل و کد ملی شما باشد. 

پس از تایید و ثبت اطلاعات خواسته شده، شما به صفحه «قرارداد» منتقل می‌شوید. این قرارداد (چنانچه خواهید خواند) هیچ‌گونه ارتباط مالی بین پزشکان و سازمان تامین اجتماعی ایجاد نمی‌کند و تنها بدین معناست که پزشک مسئولیت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را بر عهده دارد.  

اگر پزشک طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی نباشد

با تایید این قرارداد، پزشک هیچ مسئولیتی در قبال سازمان تامین اجتماعی (بابت پرداخت فرانشیز)، نخواهد داشت.

اگر پزشک طرف قرارداد سازمان‌ تامین اجتماعی باشد

طی قرارداد، تعهداتی از پزشک گرفته می‌شود که شامل این موارد است: پزشک وجهی بالغ بر تعرفه از بیمار دریافت نمی‌کند و متعهد می‌شود که دستورالعمل‌های صادره از وزارت بهداشت را رعایت کند.

تعهدات سازمان تامین اجتماعی به پزشکان 

در مقابل تعهدات پزشک، سازمان تامین اجتماعی نیز متقابلا تعهداتی دارد، که شامل موارد زیر است: 

اگر پزشک از طریق سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی اقدام به تجویز نسخه کند، می‌تواند ظرف مدت ۲۴ ساعت تا پنج درصد از صورت‌حساب خود را (در حساب بانکی تعیین شده، به صورت آنلاین) دریافت نماید. این اطمینان نیز برای پزشک وجود دارد که در پرداختی‌های سازمان‌های بیمه‌گر، تاخیر و تعویقی وجود نخواهد داشت.

لطفا پس از مطالعه و تایید مفاد قرارداد، روی دکمه‌ «ذخیره» کلیک کنید. حالا ثبت نام شما تکمیل شده است و شما پیامکی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن ثبت‌نام، از سمت سازمان تامین اجتماعی دریافت خواهید کرد.

ورود به پنل پس از ثبت‌نام

پس از دریافت پیامک، به آدرس اینترنتی «ep.tamin.ir»، مراجعه کنید و با ورود کد ملی و رمز عبور، به پنل شخصی خود وارد شوید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام  تلگرام  لینکدین  آپارات  توییتر  فیسبوک  یوتیوب

اشتراک‌گذاری مطلب:

نظر شما برای ما ارزشمند است! افکارتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *