شما پزشکان محترم میتوانید مدیریت امور مطب مانند نوبتدهی به بیماران را به منشیهای خود بسپارید تا در این کار به شما کمک کنند. برای آشنایی با این روند، لطفا این ویدئو را تماشا کنید و توضیحات مقاله را قدمبهقدم اجرا کنید.
نوبتدهی به بیماران در مطب شخصی
برای این کار لطفا به بخش نوبتها «Appointments» مراجعه کرده و روی گزینه نوبتدهی جدید «New appointments» کلیک کنید.
حالا کد ملی بیمار را در قسمت «کد ملی/پاسپورت» وارد کرده و روی دکمه بررسی «Inquiry» کلیک کنید. در این مرحله، بسته به این که بیمار قبلا در دکتر ثبت شده باشد یا خیر، شما ممکن است به صفحه نوبتدهی و یا صفحه ثبت بیمار هدایت شوید.
اگر بیمار از قبل در سامانه دکترنکست ثبت شده باشد:
شما وارد صفحه نوبتدهی میشوید. در این قسمت، در نوار بالای صفحه، اطلاعات بیمار شامل آخرین ویزیت، نام سرپرست، نسبت با سرپرست، بیماری خاص، قابل مشاهده است. در قسمت انتخاب مطب «Choose office» مطبی که در ابتدای ورود به سامانه انتخاب کردهاید، به شما نمایش داده میشود. لطفا تاریخ و ساعت مورد نظر برای ویزیت بیمار را تعیین کنید.
با کلیک روی گزینه بعدی «Done»، نوبت مورد نظر شما در سیستم ثبت شده است. و پیامکی حاوی تاریخ و ساعت نوبت برای بیمار ارسال میشود.
اگر گزینه گذشتن «Skip» را انتخاب کنید، شما به صفحه نوبتها «Appointment» منتقل میشوید. و نوبت بیمار ثبت نخواهد شد.
اگر بیمار در سامانه دکترنکست ثبت نشده باشد:
اگر بیمار پیش از این در سامانه دکترنکست، ثبت نشده باشد. پس از وارد کردن کد ملی بیمار در قسمت «کد ملی/ پاسپورت» و فشردن دکمه بررسی، اطلاعات بیمهای بیمار استعلام میشود. سامانه دکترنکست، اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی بیمار، نوع بیمه، نام سرپرست و غیره را برای شما مشخص میکند.
با تعیین تاریخ تولد و شماره تلفن همراه بیمار در بخشهای مربوطه، میتوانید نام او را ثبت کنید. حالا اطلاعات بیمار با موفقیت ثبت شده، برای وی پرونده تشکیل شده است و شما وارد بخش نوبتدهی به بیمار میشوید.
طبق توضیحاتی که قبلتر ذکر شد، میتوانید به بیمار خود نوبت بدهید. اگر روی گزینه بعدی «Done» کلیک کنید، نوبت بیمار در سامانه ثبت میشود. اگر گزینه گذشتن «Skip» را انتخاب کنید، به بخش نوبتها «Appointments» منتقل شده و نوبت بیمار ثبت نخواهد شد.
برای یادآوری نوبت ویزیت به بیمار، یک روز قبل از ویزیت و چهار ساعت پیش از آن برای او پیامکی حاوی زمان ویزیت و ادرس دقیق مطب ارسال میشود. با این امکان، بیمار نوبت ویزیت خود را فراموش نمیکند و نوبتها کمتر لغو خواهند شد.
نوبت دهی به بیماران در کلینیک و بیمارستان
شما مدیران محترم کلینیک و بیمارستانها میتوانید نوبتدهی به بیماران را به مسئول پذیرش خود بسپارید تا در این کار به شما کمک کند. برای دسترسی به پنل، مسئول پذیرش میتواند با ورود به سایت دکترنکست، روی دکمه ورود پزشک کلیک کرده و شماره موبایلی که از قبل ثبت شده را وارد کند. پس از دریافت کد یکبار مصرف، به پنل دکترنکست دسترسی پیدا میکند. لطفا از او بخواهید تا با دسترسی به پنل خود، توضیحات این مقاله را اجرا کند.
مراحل نوبتدهی به بیماران
مسئولین پذیرش محترم؛ گام اول برای نوبتدهی به بیمار، مراجعه به بخش نوبتها «Appointments» و کلیک روی گزینه نوبتدهی جدید «New appointments» است.
حالا کد ملی بیمار را در قسمت «کد ملی/پاسپورت» وارد کرده و روی دکمه بررسی «Inquiry» کلیک کنید. در این مرحله، بسته به این که بیمار قبلا در دکتر ثبت شده باشد یا خیر، شما ممکن است به صفحه نوبتدهی و یا صفحه ثبت بیمار هدایت شوید. اگر نام بیمار، از قبل در سامانه دکترنکست ثبت شده باشد؛ شما وارد صفحه نوبتدهی میشوید. در غیر این صورت لطفا ابتدا با تعیین تاریخ تولد و شماره موبایل بیمار را ثبت کنید.
در این قسمت، در نوار بالای صفحه، اطلاعات اولیه بیمار قابل مشاهده است و شما میتوانید نوع خدمت موردنظر برای ارائه به بیمار را از میان گزینههای «ویزیت پزشک» و «خدمات سرپایی» انتخاب کنید.
نوبتدهی برای «ویزیت پزشک»
در این قسمت با انتخاب ویزیت پزشک، به صفحهای منتقل میشوید که نام تمامی پزشکهای شاغل در مرکز درمانی که عضو پنل دکترنکست شدهاند، به شما نمایش داده میشود.
شما امکان جستجوی نام پزشک یا انتخاب دپارتمانی که او در آن مشغول به کار است را دارید تا سریعتر نام پزشک را بیابید.
پس از کلیک روی نام پزشک موردنظر، قسمتی به شما نمایش داده میشود که میتوانید روز و ساعت مراجعه بیمار را تعیین کنید. اگر میخواهید به بیمار برای روز جاری نوبت بدهید، لطفا این مرحله را رد کنید.
پس از ذخیره این قسمت، اطلاعات پرداختی به شما نشان داده میشود، شما میتوانید تعیین کنید مبلغ پرداختی بیمار برای حق ویزیت پزشک، شامل تعرفه بیمه میشود یا به صورت آزاد محاسبه میگردد. همچنین این مسئله که بیمار به صورت نقدی یا غیرنقدی این هزینه را پرداخت میکند را تعیین نمایید. پس از انجام این مراحل، نوبتدهی با موفقیت انجام میشود و شما به صفحه نوبتها انتقال پیدا میکنید.
در این صفحه میتوانید مشخصات بیمار، تاریخ نوبتدهی و وضعیت پذیرش را انتخاب کنید. همچنین امکان گزارشگیری در قالب فایل اکسل برای شما فراهم است. در این گزارش اطلاعات مالی و عملکردی به تفکیک نام هر پزشک به شما نمایش داده میشود.
نوبتدهی برای «خدمات سرپایی»
در صورتی که میخواهید به بیمار برای استفاده از خدمات سرپایی نوبت بدهید، لطفا پس از ورود به بخش نوبتها و وارد کردن کد ملی بیمار، گزینه خدمات سرپایی را انتخاب کنید.
پس از ورود به صفحه جدید، میتوانید نوع سرویس را انتخاب کنید.
این لیست در واقع سرویسهایی هستند که مدیر کلینیک در تنظیمات مطبها ثبت کرده است. شما میتوانید یک یا چند سرویس را انتخاب کنید. پس از انتخاب سرویسها، میتوانید تعداد موردنظر از این خدمت، برای نوبتدهی به بیمار را تعیین کنید.
همچنین قیمت این سرویس، سهم بیمه و بیمار و کل مبلغ دریافتی شما نمایش داده میشود. شما میتوانید در صورت نیاز هر کدام از این خدمات را از این لیست حذف کنید.
پس از کلیک روی دکمه رزرو، اطلاعات پرداختی به شما نمایش داده میشود که میتوانید مشخص کنید هزینه خدمت با احتساب بیمه پرداخت میشود یا بدون احتساب آن. همچنین میتوانید نوع پرداخت را میان گزینههای نقدی یا غیرنقدی تعیین کنید.
شما امکان چاپ نسخه کاغذی این اطلاعات را دارید و میتوانید با کلیک روی دکمه پرینت، این اطلاعات را روی کاغذ چاپ کنید.
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید