پزشک گرامی آیا میدانید که میتوانید مدیریت امور مطب مانند نوبتدهی به بیماران را به منشیهای خود بسپارید تا در این کار به شما کمک کنند. برای آشنایی با این روند، لطفا این ویدئو را تماشا کنید و یا توضیحات مقاله را قدمبهقدم اجرا کنید.
نوبتدهی به بیماران در مطب شخصی
برای این کار لطفا به بخش نوبتدهی/پذیرش مراجعه کنید.
روی نوبت دهی جدید کلیک کنید
توجه داشته باشین که امکان نوبت دهی برای پنل هایی با بسته ی حرفه ای یا پیشرفته فعال است و در صورتی که بسته ی شما پایه باشد، امکان پذیرش امروز برای شما در دسترس است.
حالا کد ملی بیمار را در قسمت «کد ملی/پاسپورت» وارد کرده و روی دکمه بررسی کلیک کنید. در این مرحله، بسته به این که بیمار قبلا در دکتر ثبت شده باشد یا خیر، شما ممکن است به صفحه نوبتدهی و یا صفحه ثبت بیمار هدایت شوید.
اگر بیمار از قبل در سامانه دکترنکست ثبت شده باشد:
شما وارد صفحه نوبتدهی میشوید. در این قسمت، در نوار بالای صفحه، اطلاعات بیمار شامل آخرین ویزیت، نام سرپرست، نسبت با سرپرست، بیماری خاص، قابل مشاهده است. در قسمت انتخاب مطب، مطبی که در ابتدای ورود به سامانه انتخاب کردهاید، به شما نمایش داده میشود. لطفا تاریخ و ساعت مورد نظر برای ویزیت بیمار را تعیین کنید.
با کلیک روی گزینهی رزرو نوبت یا پرداخت و رزرو نوبت، نوبت مورد نظر شما در سیستم ثبت شده است. و پیامکی حاوی تاریخ و ساعت نوبت برای بیمار ارسال میشود.
اگر گزینه “بازگشت به لیست نوبتها” را انتخاب کنید، شما به صفحه نوبتدهی/پذیرش منتقل میشوید و نوبت بیمار ثبت نخواهد شد.
اگر بیمار در سامانه دکترنکست ثبت نشده باشد:
اگر بیمار پیش از این در سامانه دکترنکست، ثبت نشده باشد. پس از وارد کردن کد ملی بیمار در قسمت «کد ملی/ پاسپورت» و فشردن دکمه بررسی، اطلاعات بیمهای بیمار استعلام میشود. سامانه دکترنکست، اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی بیمار، نوع بیمه، نام سرپرست و غیره را برای شما مشخص میکند.
با تعیین تاریخ تولد و شماره تلفن همراه بیمار در بخشهای مربوطه، میتوانید نام او را ثبت کنید. حالا اطلاعات بیمار با موفقیت ثبت شده، برای وی پرونده تشکیل شده است و شما وارد بخش نوبتدهی به بیمار میشوید.
طبق توضیحاتی که قبلتر ذکر شد، میتوانید به بیمار خود نوبت بدهید. اگر روی گزینهی پرداخت و رزرو نوبت کلیک کنید، نوبت بیمار در سامانه ثبت میشود. اگر گزینه “بازگشت به لیست نوبت ها” را انتخاب کنید، به بخش نوبتدهی/ پذیرش منتقل شده و نوبت بیمار ثبت نخواهد شد.
برای یادآوری نوبت ویزیت به بیمار، یک روز قبل از ویزیت و چهار ساعت پیش از آن برای او پیامکی حاوی زمان ویزیت و ادرس دقیق مطب ارسال میشود. با این امکان، بیمار نوبت ویزیت خود را فراموش نمیکند و نوبتها کمتر لغو خواهند شد.
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید