مجله سلامت دکترنکست

مدیریت دارویی درد ناشی از تونسیلکتومی در کودکان

مدیریت دارویی درد ناشی از تونسیلکتومی در کودکان

فهرست مطالب

تونسیلکتومی یک عمل بسیار رایج در کودکان است که اغلب به صورت سرپایی انجام می‌شود. درد شدید بعد از عمل شایع است و می‌تواند طولانی باشد. با وجود تعداد زیادی از داروهای ضد درد موجود، که اغلب به صورت ترکیبی استفاده می‌شوند، کنترل کافی درد یک چالش مداوم است.

مدیریت دارویی درد ناشی از تونسیلکتومی در کودکان

تحقیقات نشان می‌دهد که بین مراقبین تمایل به کاهش درد وجود دارد. نیاز به دستورالعمل‌های مراقبت دقیق و آموزش برای اطمینان از مدیریت کافی درد وجود دارد. علاوه بر این، سوالات مداوم در مورد ایمنی و اثربخشی متداول‌ترین داروها منجر به تنوع گسترده‌ای در الگوهای عملی و ارزیابی مجدد مداوم از طریق تحقیقات شده است که گاهی نتایج متضادی را به همراه دارد.

همچنین بخوانید: درمان گوش درد کودکان با چند ترفند ساده

 اثر شبه‌مخدرها برای تونسیلکتومی

چندین هزار سال است که داروهای ضد درد شبه مخدر توسط انسان استفاده می‌شود. از نظر تاریخی، کدئین (مشتق شده از تریاک) پایه اصلی رژیم‌های ضد درد در شرایط پس از تونسیلکتومی کودکان بود. با این حال، شک و تردید در مورد اثربخشی آن منجر به یک آزمایش بالینی در سال 2000 شد. این آزمایش هیچ مزایای مفیدی برای استامینوفن و کدئین نسبت به استامینوفن تنها نشان نداد.

مدیریت دارویی درد ناشی از تونسیلکتومی در کودکان

این مرور یک رویکرد مدیریتی ارائه می‌دهد که سعی می‌کند درد را به حداکثر برساند. آسیب احتمالی نیز با ترکیب داروها و تعدیل بر اساس عوامل خاص بیمار کاهش می‌یابد. کنترل درد پس از تونسیلکتومی در کودکان اغلب دشوار است و بسیاری از کودکان، با وجود تلاش ما، تا یک هفته یا بیشتر پس از جراحی از درد کنترل نشده رنج می‌برند. ترکیبی از داروهای متعدد به طور معمول برای کنترل کافی درد مورد نیاز است و تلاش برای تعریف رژیم بهینه ادامه دارد.

همینطور بخوانید: همه چیز درباره عفونت گوش نوزاد: از علائم تا درمان

بخشی از داروهای موثر برای تونسیلکتومی

استامینوفن و ایبوپروفن به طور گسترده‌ای پشتیبانی می‌شوند. استروئیدها نیز قبل از جراحی مورد حمایت قرار می‌گیرند و شواهد امیدوار کننده‌ای در مورد استفاده از آن‌ها بعد از جراحی وجود دارد. تریاک‌ها هم‌چنان بخشی از داروهای کنترل کننده درد هستند، اما درک دقیق خطرات احتمالی آن‌ها ضروری است و باید از کدئین و ترامادول به شدت اجتناب کرد.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه فرمایید:

PubMed-Pharmacologic management of post-tonsillectomy pain in children

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام  تلگرام  لینکدین  آپارات  توییتر  فیسبوک  یوتیوب

اشتراک‌گذاری مطلب:

نظر شما برای ما ارزشمند است! افکارتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *